lång näsa


min lille vän gav mig både huvudbry och

dåligt samvete häromdagen.

det började med att jag sa åt honom att inte

kasta legobitar på sin syster.

- du bara skäller och skäller, sa han och såg

trumpet på mig.

när jag några timmar senare tog ifrån honom

saftglaset eftersom han hällde saft på golvet,

återupprepade han sitt mantra:

- du bara skäller och skäller.


jösses är det verkligen så illa, är jag så sträng

och orättvis, tänkte jag för mig själv.

kanske var jag för hård, vad gör lite

saft på golvet?


när han en stund senare vill att jag skall sätta

på en av hans favorit-dvd med "pippi på rymmen",

ser jag min chans att vara hyggliga harry.

filmen går igång och efter ungefär två minuter

avfyrar annika öppningsrepliken till sin mamma:

- du bara skäller och skäller.

ridå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0