raka i ryggen


men jösses och jämmrans vad man måste vara desperat för att ta jobbet som telefonförsäljare.
måste vara den tristaste och tramsigaste sysselsättning som finns.

dessutom verkar samtliga telefonförsäljare sakna uppfostran, logik och sunt förnuft.
ett exempel på detta följer nedan, vederbörande ringde häromdagen.

- hej jag ringer från Fiffel&Skrot, har du XXX hemma?
- nix, hon jobbar, vad gäller det?
- jag skulle gärna vilja prata med XXX.
- jo du sa det, men vad gäller det?
- när kommer XXX hem då?
(redan nu håller jag på att krama sönder luren)
- hon kommer om en kvart, men hon hinner inte prata med dig då heller.
(sen kommer detta)
- varför då?
- därför att vi skall ha gäster på middag, ge dig nu för fan...
(men apan maler vidare)
- då kanske jag kan ringa klockan åtta, när middagen är slut.
(nu pallar jag inte mer)
- men vad i helvete. sen när började du avgöra hur länge jag och mina vänner skall äta middag? lägg på luren och ring aldrig detta nummret igen.
-men...
KLICK

annars finns det några klockrena metoder som brukar skrämma iväg
de flesta telefon-nasarna.

- hej, jag skulle vilja prata med dig lite om Skräp&Plast.
- tyvärr, jag hinner inte nu. men om jag får ditt hemnummer, så kan jag ringa dig imorgon när du sitter och äter.

eller

- hej, jag skulle vilja prata med dig lite om Skräp&Plast.
- ja berätta allt för mig och min gula ponny. vi har precis kammat oss med vispgrädde och längtar efter en ny vän.

eller

- hej, jag skulle vilja prata med dig lite om Skräp&Plast.
- mmm.. gärna, jag kommer precis ur duschen och hoppas att du också är naken.


för övrigt är frågan:
kalmar, blåvitt eller djurgården
svaret lyder:
gais, alltid gais.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0