damm under sängen


eftersom jag alltid betraktat mig själv som ett stort uggla-fan,

så tyckte jag att det igår var hög tid för en spaning på

"var fan är mitt band".

redan innan jag crawla in på svt-play så hade jag från

delar av min omgivning fått veta att programmet är

en hit. jag kan bara konstatera att de omgivande hade rätt.

uggla är sannerligen ett unikum i branschen. dryg och

kaxig, men samtidigt ödmjuk och charmig.

därför kan jag inte låta bli att reta mig på att han

nuförtiden gör så djävla kassa låtar, och dessutom hänger

med "på tok för många tänder i en och samma käft-schulman"


anders eklund är helt klart en störd människa

som saknar både förnuft och empati.

kvällstidningarna beskriver honom därför inte

helt oväntat som ett monster.

ändå vill jag höja ett varningens finger för vad

som sker i bakvattnet på denna tragedi. då vi varje

dag i kvällspressen kan läsa om nya uppgifter, alla

lämnade av "en källa". ju sliskigare detaljer, ju fetare

typsnitt. det är inte svårt att få en känsla av att

murvlarna gottar sig åt eländet.

som att det inte räcker med mord och övergrepp.

jag hoppas att de har på fötterna när de avslöjar

nya "fakta", för det kan väl ändå inte vara så att

det är fritt fram att komma med ogrundade påståenden,

eftersom eklund är belsebub.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0