efter andra advent


fan vad det var länge sedan jag

åt pepparkaksdeg.

fast det är klart man är äldre nu

och gör andra prioriteringar.


jag är själv förtjust i träffsäkra och

gärna vassa liknelser.

men undra just om inte misslyckade

och plumpa liknelser är ännu roligare?


för någon vecka sedan lyssnade jag

min vana troget på p1.

där diskuterades barnlöshet och

surrogatmammors vara eller icke vara.

efter en intervju med en kvinna vars

sorg över att inte kunna få barn, lett till

att hon vänt sig utomlands för hjälp av

just en surrogatmamma.

så är det motståndarsidans tur att argumentera.

då tar en kvinna typ 50+ till orda:

"- alla kan inte få barn, och det är heller

ingen rättighet. själv skulle jag gärna vara

underklädesmodell för hm, men eftersom

de ansvariga på hm föredrar yngre och vackrare

kvinnor, så får jag stå tillbaka.

samma sak gäller för kvinnor som inte kan få barn."


jo det är sant, detta var damens argument.


- - - - - - --- - -- - - - -- - - ----- -- -- - ---- - - --


Kommentarer
Postat av: Barbamorsan

Jag blir mållös, skulle det vara ett argument över huvudtaget. Undrar just vad hon gjorde där.Kanske för att spegla dummheten..

2008-12-10 @ 09:12:42
URL: http://www.barbamorsan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0