lånta fjädrar



eftersom jag också har lån nu, så kan jag

stå med de stora killarna och snacka räntor.

ni vet hur snacket går kring procentsatser och

hur vida man skall ha bundna eller rörliga lån.

samtalet brukar vara hövligt och samlat. i tur

och ordning redogör var och en i gruppen för

sina upplägg och räntor.

vi som lyssnar nickar med och lägger in ett:

"- jo men visst", där vi tycker att det passar bra.


idag har riksbanken "chocksänkt" styrräntan,

och jag börjar som bäst förbereda mig

för ännu en långbänk med "räntans vänner".

våra mycket spontana möten påminner

om då man som betydligt yngre samlade

på fotbollsbilder. då handlade det mest om hur

man kommit över sina dyrgripar, för att hävda

affärsmannen i nioåringens kropp.

- - - - - - - - - - - -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0