något skall man uppröras över


något jag aldrig trodde jag skulle göra,

åtminstone inte ofentligt, tänker jag nu göra.

jag tänker försvara carola häggqvist.

varför är det okej att spy galla över vissa människor i all

sköns media, utan att bli motsagd?

om carola kan man tydligen säga vad fan som helst,

och radio och tidningar står med öppna armar.


senast ut i raden av bespottare är lars wilhelmsson, mer känd

som "babbsan". eller snarare enbart känd som babbsan.

han har i radio sagt: -att han tycker att carola enbart skall

sjunga och i övrigt hålla käften.

detta uttalande slåss tabloidpressen om att citera, alla lika okritiskt.

vad skulle hända ifall, låt säga lasse berghagen, i radion stod och sa:

- lasse "babbsan" skall bara ägna sig åt att vara

bög och inte hålla på att tramsa på scen.


hade alla då stått upp i bänkraderna och applåderat?


varför bryr jag mig om alla påhopp på carola, jag vet inte.

Kommentarer
Postat av: potatismos

http://buzz.bazooka.se/

2008-03-12 @ 17:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0