kapprustning i sandlådan


igår i tv4 diskuterades rivaliteten mellan dryga

stockholmare och korkade göteborgare.

som vanligt spelar det ingen roll ifall ni såg programmet eller ej,

då jag som vanligt sitter inne med facit.

eftersom jag har arbetat i göteborg under ett antal år och dessutom besöker

stockholm ett par gånger per år, så skall jag nu redogöra för fördomarna.


stockholmare är väluppfostrade och kan föra sig bland

människor, de behärskar konsten att tala med nya bekantskaper.

att det sedan skiter i vad du säger, är en annan femma.


göteborgare är inskränkta och inte alls så käcka, som de vill göra

gällande. till deras fördel skall sägas att de satsar på varaktiga

bekantskaper och rår om sina vänner.


göteborgs stad har en själ, det saknar stockholm.


stockholmare är smartare än göteborgare, men

också mycket mer ytliga och fåfänga.


i göteborg besöker man konserter och fotbollsmatcher, för att man vill se evenemanget.

i stockholm därför att man själv vill synas och kunna berätta att man varit där.


blir jag tvungen att välja.

så väljer jag malmö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0