en kokt i papper


vad tar det åt alla kreativa reklamare

så fort de får uppdrag från något utav

landets tre stora hamburgekjedjor?


hjärndöd reklam med skruvade beiga män,

håriga monster med klara våldsextendenser

eller försökspersoner med tydliga ätstörningar.


"jag ska djävla i mig lägga benen på ryggen

till närmsta mc donalds och beställa mig en

tretton cheesburgare"

hur många tänker så, efter att ha sett filmen

med den obehagligt korkade mannen som

ligger under huven och väser: ingen big deal.


det är nu alla smarta reklamare påstår att det

är bra reklam efter som jag minns den. och att

den visst stärker varumärket.

jag håller inte med.

att ett redan starkt varumärke betyder

att man helt kan spåra ur med sin kommunikation,

tror jag inte ett dyft på.


det enda jag funderar på då jag ser hamburgerkjedjornas

reklamfilmer är: hur sålde byrån in detta?


- - - - - - - -


Kommentarer
Postat av: Nitania

Hejsan! Ett tips till dig! Skynda skynda! EN RIKTIG DRÖMVINST! Bestäm själv vad du vill vinna i din goodiebag, till ett värde av 1200 kronor. Tävla hos Nitania: http://nitania.blogg.se/2008/november/vinn-hos-mig-en-dromgoodiebag-packa-i-vad-d.html Du kan tävla fram tills imorgon bitti, så skynda dig!

2008-11-13 @ 09:38:34
URL: http://nitania.blogg.se/
Postat av: Åsa

Sv; haha, tack för din härliga kommentar!!



Händer idag då??

2008-11-13 @ 09:41:09
URL: http://caspelihna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0