åttan


i fredags såg jag catch me if you can,

minus en kvart.

ja, jag stängde av när det var en kvart

kvar på filmen.

har sett filmen tidigare och gillar inte slutet.

det är i övrigt en småtrevlig film med den

briljante christopher walken, men slutet är

bara inte bra.

då kan man göra som jag gjorde, fimpa.


samma sak gjorde jag, då jag för första

(och enda)  gången såg titanic - slutade

titta då det var ungefär en kvart kvar. något

min fästmö inte hade någon som helst

förståelse för.

- skall du inte se slutet?

- nix, jag vet hur det slutar. alla vet hur

titanics jungfruresa slutade.


logiskt eller maniskt?

nu har nämligen amatörpsykologen i mig,

börjat gräva lite i det här. då jag kom

på mig själv att göra samma sak med  böcker.

vet inte hur många böcker jag läst fram till

det sista kapitlet, och sedan - slutat.


jag kanske är rädd för slut?

bär jag på ett underliggande behov

av oändlig evighet.

jag måste sluta med det där, men jag

klarar inte av slut, hur skall jag...

-----------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0