avdammat


efter en resa i västindien, så skrev jag såhär.


jag har varit på en resa, vidgat mina vyer,

kommit till insikt, löst mina problem

och funnit mig själv.


vyer och vyer, flög runt till några nästan

identiska öar i västindien. kommit till insikt

om att det var inihoppsan mycket dyrare där

än här. löst problemet med vad jag skulle göra

av mina sparpengar, och funnit mig själv - pank.


augusti 97 så skrev jag såhär, av någon

anledning jag inte kan förklara idag:


hon heter signe

ett båtnamn tycker hon själv

andra också


hon ligger i sängen

bredvid sin man

kaj

signe ligger vid kaj


två barn har de tillsammans

båda i trossåldern


båtar är deras liv

ofrivilligt

------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0