lämpar sig inte för tryck


min analoga blogg från förr, skulle bli en bok.

det var jag tydligen övertygad om då.

jag hade till och med filat på en titel:

två höns i bagaget och en lösnäsa i handskfacket

eller

världens minsta cirkus.

så skulle den heta. tjena.

men å andra sidan, jag hade en dröm.


sen verkar det som att verser om äldre män var

något av min speciallitet på den här tiden.

följande rader är daterade till augusti 1991.


tandläkare snål på patienten hitta ett hål

men inget guld han ville nyttja

så han fyllde det med gyttja


på så vis han sparade en slant

åkte söder över med sin tant


han och tanten ville fira

satt nu där med varsin bira


som en hyllning till en fyllning


eller varför inte:


dinga inga fastare bröst sig ville skaffa

så hon gick till doktor haffa


när dinga inga uti koma låg

doktor haffa plötsligt såg


att någon gjort ett småfräckt rån

och stulit all hans silicon


efter fundering svår och lång

han fyllde brösten med betong


ingas fästman såg på brösten och log

ville dem kyssa, knäckte käken förblödde - och dog

-------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0