1 år e.CHZ


jag vill skriva något stort, något betydande,

något som får min omgivning att förstå hur

mycket vår son (ett bast idag) betyder för mig.

men alla formuleringar känns fåniga, ynkliga

och opersonliga.


jag drabbas sällan av skrivkramp.

men när obeskrivbar kärlek skall beskrivas,

då tar det stopp.

när han ser mig i ögonen och sedan tryggt vilar

sitt huvud mot min axel, då hugger det i bröstet.

hans snusande andetag i örat och det bestämda

greppet om min hals, uppfyller mig med en känsla

jag aldrig någonsin varit i närheten av.

önskar jag kunde beskriva den, men det går inte.


grattis min son, du har knockat din pappa.

- - - - - - - - - - - -


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var fint sagt. Gratulerar.

2009-01-12 @ 20:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0