sant & sånt


lisa med z, liza alltså. har skrivit ett par böcker om

en misshandlad och kränkt mia. jag har själv läst ett

par av dem utan större behållning. jag hör också till

den skara fåraktiga människor som läste böckerna i tron

att de beskrev ett verkligt förlopp, en otäck sanning .

en pundig slutsats jag byggde på att det på bokens

framsida stod: en sann historia.


men nu är det som bekant ett djävla liv på både

folk och fä. då det visat sig att boken inte är helt igenom

sann, men att den utgår ifrån sannigen. liza, hon med z,

försvarar sig med både näbb och klor. att inte allt är

sant kan väl vem som helst begripa, det är ju en roman!

motsatt ringhörna befolkas av en rad "fina" författare

och upprörda krönikörer. vad som är sant, vem som har

rätt, vem som gjort fel och hur sannigen egentligen ser ut,

det har jag ingen aning om.


att det är en strid i en ankdamm, det kan man åtminstone lita på.


- - - - - - - - - - - - - -- - - - - -- -- -- -


Kommentarer
Postat av: L80

Liza har blivit en lisa. Sanning kan man inte leasa.

2009-01-15 @ 16:53:10
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0