god - morgon


han sparkar sina mjuka små knubbiga

fötter i mitt ansikte. rullar runt och klättrar

över mitt bröst. greppar tag med hårda nypor

i min kind. för att i nästa ögonblick vila

sitt huvud mot min hals.

vi sover i samma säng - vår son och jag.

eller ja, han sover medan jag försöker.

och jag älskar varenda sekund.


sen vaknar han, vår son, och klipper med

sina långa ögonfransar. hans bruna ögon är
glansiga, pigga och fulla av bus. sekunderna
senare drar han igång dagens lek. jag sneglar
på klockan som visar på några minuter över sex.

vår son har funnit glaset på nattduksbordet,

och häller nu vattnet på min kudde.

och jag älskar varenda sekund.


#########


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0