mitt liv som hund


idag skall michael jacksson minnas.

på fyran kör man minnesstund.


tänkte det vore läge att även jag minns herr jacksson ,

och rotar en stund bland mina micahel-minnen.

jag har inte så många minnen av michael jacksson, till

skillnad från anton så har jag aldrig träffat bubbels husse.

anton var ju personlig vän till farbror michael, voff voff.

mina minnen är något mer distanserade.

jag minns inte när jag såg honom köra moon-walk

för första gången. det är nämligen så minnet fungerar.

vi tror oss minnas när vi såg, hörde eller gjorde

en sak för första gången. när det i själva verket kan ha

varit den tredje gången det skedde. omständigheterna runt

omkring spelar nämligen väldigt stor roll, för vad vi skall

minnas och hur vi placerar det i tidsordning.

minnet är mångt mer komplicerat än vad vi tycks tro.

få om någon människa kan placera sina minnen på en korrekt

tidslinje. vi blandar ihop och förstärker. och ibland påstår vi

oss minnas något som vi inte ens upplevt.


ja visst ja, michael var det.

dirty diana tycker jag är en klämmig bit.



%%%%%%%%%%%%%


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0