rast och vila, på stället!


nu tar bloggen semester och så även jag.

istället lägger jag mitt krut  på att koppla av.

för visst är det så, att även avkoppling

kräver en viss ansträngning.


något jag märkt man blir bättre på med åren.

då jag var ung, yngre än idag.

blev jag stressad av lugnet. kunde knappt

ens se bilder av folk som låg och vilade.


men idag, sen man lärt sig uppskatta minuter

av stillhet (tack min son), då kan jag ställa om

från alert tennsoldat till slapp pösmunk på ett kick.

därför hoppas jag inte på att få så mycket

uträttat under de kommande veckorna.


jag önskar mina läsare en trevlig sommar,

så fick jag gjort något på semestern i varje fall.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0