hedeby


när jag igår satt och såg en stund på reprisen

av hedebyborna, (nej det är inte trist och gubbigt

att se på eftermiddags-tv) så kom min näst

yngsta polare och satte sig bredvid:

- är det här ett barn eller vuxenprogram?

- det är nog mest ett vuxenprogram.

- vad handlar det om?

- om dom som bor i hedeby.

vi satt båda tysta och såg en mycket långsam

scen där abraham ligger sjuk i utdragssoffan.

- vad är det med honom?

- han är sjuk, gammal och sjuk.

ny tystnad, tills det att eftertexterna börjar rulla.

- jag tycker det var bra, fast det var ett vuxenprogram.

- tycker du verkligen det?

- ja, jag tycker det var bra när han gubben var sjuk.

- han i soffan.

- ja, jag gillar att han var sjuk.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0