på lappen läser jag...


- du måste gå och rösta.

- det är så viktigt att använder din röst.

är det bara jag, eller låter inte dessa andra

klassens politiker lite väl desperata?

när lars ohly påstår: att han inte bryr sig

ifall du röstar på centern, bara du röstar.

så tycker åtminstone jag att det

är något som inte stämmer.

har för mig att tongångarna var ungefär

desamma inför förra riksdagsvalet.

det eviga mantrat om att vi alla

måste utnyttja vår rösträtt.

- kan du inte välja? rösta då på dem du ogillar minst.

vafan då för? vad är det för snack?

vi kanske inte vill rösta, vi kanske genomskådat dessa

yttepytte små förändringar som sker vid ett maktskifte.


och europaparlamentet, allvarligt talat!

hur fan påverkar det mig, ifall man skickar dit en

maskäten folkpartist eller en fluorsköterska från vänstern?

och så varnar man ständigt för att det är de små

extrempartierna som tjänar på lågt valdeltagande.

och?

ifall bara tio procent av svenskarna går och

röstar, skulle man då bli glad ifall man vann?


men ja ja, jag skall gå och rösta. men jag gillar fan

inte när folk tigger och smörar. det är inte seriöst.


- - - - - - - - - - -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0