ett annat skikt


ett stort rosa kuvert med svag doft av horentiza, låg

på hallmattan igår när jag kom hem från arbetet.

i det vänstra övre hörnet hade någon ritat två hjärtan i röd

tusch, vilket gav mig en hint om vad kuvertet innehöll.

därför blev jag inte förvånad, då jag läste på det ljusblå kort

som låg nedstoppat i kuvertet tillsammans med ett friskt potpurri:


Du är välkomen på vårt bröllopp den nittonde juni (nästa år altså),

i Storkyrkan (i Stockholm). Därefter blir det hålligång hemma hos pappa.

Klädsel: kavaj. osa senast den 19 juni (i år allstå).

Hälsningar V och D.


så nu får man köpa ny kavaj.

________________________________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0