i en blå container


förut, då jag inte hade en son:

- kunde jag inte dricka kallt kaffe,

nu tål jag inte varmt kaffe.

- fick jag lätt panik av brödsmulor i sängen,

i morse vaknade jag med en napp

intryckt i bröstkorgen.

- tyckte jag det var meningslöst att se

en film på tv ifall man missa början,

numera ser jag film i femminuters-intervaller

och fantiserar om vad som händer där emellan.


nu känns det plötsligt helt rätt

att citera dansbandstexter.

- jag måste ringa carina, får inte glömma det.


åh åh åh åh åh julie

du är helt otrolig

rimma kan dom också...



inte nog med att jag hade ont i huvudet,

snart började även medicinen att värka.

- - - - - - - -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0