nu är det pocherade fläsket bräserat


visa mig din matlåda och jag

skall säga vad du äter till lunch.


det är en hel liten vetenskap

det där medhavd lunch.

vissa kommer med findus

färdigrätter, andra med

makaroner och korv/köttbullar/falukorv.

intressantast är dock gruppen som

gillar att stajla.

de som inte sällan packat

ned hemlagad murkelsås, sillsallad, viltgryta

eller sjötunga walewska. med tillbehör såsom

chevreost, ostron och kanapéer.


det är för övrigt dom som alltid rycker lite

lätt på axlarna och svarar: - äsch det är bara

lite rester sen gårdagen. då man frågar vad

de skall äta till lunch.

sen sitter de där med ostbrickan på bordet

och suger på en hummerklo, och vill inget

hellre än att man skall titta på, när de äter.

själv är man besviken på sina överkokta penne,

medan finliraren rynkar på näsan

åt att vinet inte är dekanterat.

inte törs man fråga om kaffe på maten heller.

då man misstänker att gourmanden har

en espressomaskin i armhålan och
innerfickan fylld av färska bönor


nä jag äter min lunch ute, trots kyla och regn.

-- - - - --- -- --- - -- - - ---- -- -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0