sju sjösjuka sjömän


såg en stund på reprisen av partiledardebatten

från i söndags. jag är inte imponerad.

vad är det för bottenskrap vi förväntas anförtro oss åt?

skulle ni vilja se någon av de där gökarna

skaka hand med obama eller merkel?


göran hägglund - påminner om en vikare i gymnastik,

som sedan länge tappat greppet. efter varje mening får

man intrycket att han funderar på vad han just sagt.

jan björklund - jag blir alltid fullast på festerna.

urtypen för en småväxt: ettrig, stöddig och

ständigt avundsjuk. född på knalleland.

maria wetterstrand - kvinnlig som en back elefantöl.

känner sig alltid förorättad efter som hon trots allt

är kvinna. sur och tvär i största allmänhet.

fredrik reinfeldt - mannen som gett avsaknaden

av ett ansikte, ett ansikte. även han är en buttertyp,

som retar sig på de små sakerna i livet.

lars ohly - partiledare, jag? skall det vara nödvändigt?

jag kan fixa fikabröd istället.

visst var det bättre förr, eller nu kanske?

jag vet inte så noga. klädsel, nja.

mona sahlin - jag blir så trött på alla som inte tycker som jag.

så trött att jag inte ens orkar komma med egna argument.

så trött att jag hoppas på att kunna gömma mig en stund

bakom luggen, sova en stund.

maud olofsson - jag är minsann än riktigt tjurig krutkärring.

rösta på oss och du kommer inte få en lugn stund.

en sprinkler som debatterar så att saliven flyger.

klär sig som en riktig kärring.


säga vad man vill om bildt, palme och persson.

men inte behövde man skämmas då de gav sig ut i världen.

- - - - - - - - - -- - - -- - - -- - - - -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0