med kurt..



jag har varit på kurs. tre dagars kurs med

en massa människor som uppenbarligen

älskar att gå på kurs. det gör inte jag.


så fort kursledaren öppnar sin nariga trut,

så börjar jag ifrågasätta syftet, åsikterna och

de påståenden som yttras.

då de andra kursdeltagarna kurar ihop sig på

stolarna och spinner av välbehag till varje

floskel som sköljer över dem.


så förvandlas jag istället till en ninja, redo att

fästa en blankslipad stjärna i besserwisserns panna.

jag anar en dold agenda och rynkar på näsan

åt alla tillrättalagda exempel.

nickdockorna vid min sida dreglar över allt som

sägs, och fyller sedan i med egna erfarenheter

om hur fantastiskt duktiga de är, och hur svårt

de har för att få sina kollegor med på galoppen.

när jag vid några tillfällen ifrågasätter vad som

sägs, så spänner omgivningen ögonen i mig

och jag hör hur deras hjärnor skriker:


- tyst, tyst, tyst. lyssna på kursledaren, kursledaren

vet vad som gäller, kursledaren har erfarenhet,

kursledaren är gud, vi älskar kursledaren.

--------


Kommentarer
Postat av: Per

Haha Jonas! Du har en uppsjö med medhållare bara på våran arbetsplats. När vi går på våra årliga återträningar, tycker ibland "Kurt" att det är ohållbart att ha i en lektion pga. av våra konstanta tillrättavisningar och påpekningar om stavfel osv. Sedan får vi höra av "högre chefer" att

man är obstinat och otacksam........

2009-11-02 @ 17:06:25
URL: http://horsebaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0