bröllopsfeber


många tycks redan tröttnat på den

massmediala bevakningen av bröllopet, samtidigt

som debatten går högljutt över landet.

det talas om hur dyrt det kommer att bli,

och vem som borde betala för kalaset.

det spekuleras i vilken klänning bruden skall bära.

vad som kommer att serveras på bröllopsmiddagen,

vilka gäster som kommer? och hur nära kan

allmänheten komma spektaklet?

 

därför skall jag räta ut några frågetecken.

 

hur mycket media kommer att skriva har jag ingen

aning om. till dags datum har det inte yppats ett ord.

jo det kommer att kosta en del och visst har vi fått

några bidrag, men det mesta betalar vi själva.

jag har ingen aning om hur bruden kommer att vara

klädd, jag vet bara att hon kommer att vara vacker.

att avslöja vad som kommer att serveras på

bröllopsmiddagen vore ett klavertramp.

gästlistan är spikad och bekräftad, idel bra folk vill jag lova.

ja - vi kommer att hålla kyrkan öppen för allmänheten.

 

så. kan vi arbetsro nu? det är snart pingst.


--------  ---------  -------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0