att tafsa på lökarna


en rolig/absurd liten händelse inträffade min

blivande hustru för några dagar sedan.

jag tycker att den är värd att återberätta.

det hela utspelar sig på den ica-butik vi regelbundet besöker.

 

min fästmö hade betalat för sina varor och stod och packade

ner dem i en bärkasse. mellan sina varor och efterkommande

kunds varor hade hon lagt en sådandäringa:

”här tar mina varor slut – pinne”.

när hon är på väg att gå säger den kund som stod närmast

bakom henne (en kvinna 40+): ”du, jag råkade få över en lök

från dina varor till min sida av pinnen. den fick jag betala,

så jag gör så att jag behåller den. lök är ju alltid bra att

ha hemma. du kan väl hämta en ny.”

sedan gick hon.

det hela handlar om en futtig gul lök. men var inte detta

något av det fräckaste ni hört? fräckt i så många nivåer.

kunde hon inte begärt att få betalt för sina utlägg? (80 öre)

kunde hon inte krävt pengarna tillbaka och överlämnat

löken till kassörskan?

men bäst av allt är ändå formuleringen:

”lök är ju alltid bra att ha hemma” häxan behövde inte ens lök.


--------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0