fest när det gäller


å vilken härlig tid - en orgie i tv-sända galor.

nu får jag tillfälle att hacka på försynta idrottsstjärnor,

pompösa skådespelare och pinsamma popstjärnor.

detta är inget jag ägnar mig åt därför att jag tycker

om att hacka – inte bara därför.

du som följt mina recensioner genom åren kan tydligt

se hur mina texter påverkat. igår en idrottsgala utan!

robert gustafsson, det kan ni tacka mig för.

 

till skillnad från kvällsskvallertidningarna, så tycker

jag att gårdagens idrottsgala förmodligen var den

bästa som genomförts.

 

lagerbäck framstår mer och mer som en sympatisk,

lättsam och ganska giftig farbror. jag gillar honom.

 

”ni vet vilka det är jag vill tacka… tack”

inte visste jag att sarah sjöström är så bra på att improvisera!?

 

staffan eklunds frisyr är popig – om han levt på bronsåldern.

 

wikegård var sämst på att dela ut pris. spontant och

internt gnabbande gör sig inte i tv. att han dessutom

talade om sina drömmar där han stryper folk i sömnen,

hade taskig tajming då han sekunden senare skulle dela

ut pris till en domare som räddat livet på en hockeyspelare.

 

settman är ett proffs, ett fullblodsproffs.

 

harrysson är en fetknopp, en dunderklumpstjockis

 

zlatan bara tvåa? klart han istället valde att

hämta hem lite fler bucklor från italien.


---------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0