mårten flogfält


jag gillar filmerna om johan falk och den där goa

specialstyrkan änna. även om den femte filmen:

typ näktergal någonting, var helt värdelös.

men de andra har funkat. inte så svarta som

wallander, inte så överdriva som beck.

egentligen är det väldigt motsägelsefullt att jag tycker

filmerna är okej, samtidigt som jag anser att jakob eklund

är sveriges sämsta skådis sedan john elfström.

det var john elström som spelade åsa-nisse i filmerna

om åsa-nisse. kriminellt dåliga filmer med titlar som

åsa-nisse i raketform, åsa-nisse i agentform och

åsa-nisse i popform?!? (misstänker att åsa-nisse spelar

pop i den filmen).


tillbaka till jakob eklund och hur dåliga han är – han är

fruktansvärt dålig.

ett exempel: minst två gånger i varje film så blir johan

falk sur, besviken och putt.

för att illustrerar detta så lägger jakob såväl ben som

armar i kors, kröker nacken och säger med butter

stämma: - men va fan.

detta är ett grepp som jakob eklund tagit med sig från

tidigare skådespelarinsatser (se änglagård, se tusenbröder).

att jakob eklunds rollfigurer endast bär på ett ansiktsutryck

stör mig också. att det ansiktsuttrycket gör honom väldigt

lik jan guillou, stör mig om möjligt ännu mera.

dessutom går han fult. precis som steven segal. hur fan

kan man vilja gå som steven segal?

------

jag ber att få återkomma om varför jag tyckte

näktergalsfilmen var så usel.



-------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0