tack för kaffet


nog borde man ha några tusen läsare, för att

en skriftlig attack på ett klantarsleföretag skall

ha någon vidare effekt.

men jag måste ändå blåsa ur mig skiten någonstans.

till min blivande hustru, gav jag i julklapp en

espressomaskin från nespresso. inköpet gjordes hos

el-giganten, som inte skall ställas till svars för min ilska,

mer än att de försökte kränga på mig en meningslös

försäkring/garanti som bara är bluff. det gäller för övrigt

alla tramsiga extraförsäkringar som företag inom den

branschen försöker lura på sina kunder.

köp aldrig en försäkring på onoff, siba eller giganten.

 

nåväl, nu till nespressomaskinen. kaffet till maskinen

kan bara beställas via nätet, så vida du inte bor i stockholm

– jag bor inte i stockholm. det kan jag svälja (att jag bara

kan beställa kaffet via nätet alltså, att jag inte bor i stockholm

kan jag också svälja för den delen).

för att få beställa kaffe så måste man gå med i den helfräna

nespresso club, där du registrerar dig och din specifika maskin.

nu börjar jag få svårt att sörpla.

 

jag frågar nespresso, varför det är så viktigt att regga sig ihop

med sin maskin, och varför i hela friden jag måste vara med i

deras klubb? på det får jag inget svar, ja åtminstone inget svar

som kan sorteras in under kategorin - intelligent.

jag är en hund, och lyder nespresso. därför jag reggar mitt

namn, adress, telefon och maskinnummer. men tro inte att

jag får beställa kaffe för det. näpperligen.

nu vill den tuffa kaffeklubben att jag postar en kopia av kvittot

från el-giganten. ”för att försäkra sig om att rätt maskin blir

reggad på rätt ägare”. jag postar kvittot, tillsammans med ett

brev där jag ifrågasätter hur man kan övervärdera sin produkt

till den milda grad? jag påpekar det faktum att det är enklare

att beställa såväl skjutvapen och knark på pall, via nätet, än vad

det är att beställa svindyrt kaffe från nespresso.

 

nu har det snart gått en månad, tror ni att jag lyckats beställa

något kaffe? nej just det. nu misstänker jag att det krävs av

två sedan tidigare medlemmar i den exklusiva kaffeklubb att

rekommendera mig, innan det att jag blir fullvärdig medlem.

möjligen måste jag även genomgå ett inträdesprov, där munkar

i lattefärgade kåpor häller skållhet espresso över min nakna

kropp. ger mig fan på att de har en ed jag skall svära också.


-------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0