ett öga blott


jag ser inte bra.

vänsterögat jobbar inte 100% och

högerögat är nästan blint.

dessa synfel har jag dragits med under hela

mitt liv, och de vållar vissa problem.

 

det mest påtagliga är att då jag går på stan,

inte ser vem jag möter. inte fören vederbörande

är ett par meter framför mig, förutsatt att de går

på samma trottoar som mig. går denna på andra

sidan gatan, ser jag sällan vem det är.

sitter de i en bil och vinkar, då är det helt kört.

jag ser att det vinkas, men inte utav vem.

 

jag misstänker att det är ganska många som tycker

att jag är en högfärdig fan, som inte har vett på

att hälsa.

därför har jag börjat hälsa - på alla som vinkar.

som en riktigt tok går jag gata upp och gata ner

och vinkar och hälsar på alla jag möter.

 

nu misstänker jag att det finns ganska många

som tycker att jag verkar vara lite rudis.

”varför hälsa han på oss, vi har aldrig

sett dumfan förut?”

 

men det är bättre än att anses vara stroppig.

 

usel syn är även ett problem vid bilkörning efter

skyltar. många gånger har jag hamnat fullständigt galet.

då jag läst vart vägen bär hän, i samma ögonblick

som jag passerat skylten.

 

men så har jag också varit på flera platser,

jag aldrig haft för avsikt att besöka.

-----


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0