diggilo diggiokej




jag springer inte runt i falska gyllene skor,

om jag påstår att herreys dominerade

utrymmet i okej under åren 1984-1985.

om det sedan var mammarockare, tönttjejer

eller modeoffer som inte kunde läsa sig mätta

om de tre blonda mössen, låter jag vara osagt.

 

1984 nr.15

här får vi följa med herreys på sommarturné

och när de skickar en hälsning från sommarsverige.

okej bifogar dessutom del ett i en jätteposter.

1984 nr.7

herreys firar vinsten i melodifestivalen. här finns

massor av text att fnissa sig harmynt åt, eller

vad sägs om:

 

varför häller man vatten i en pommacflaska?

vad får en att bada skumbad med sina två bröder,

då man kalasat på vatten?

härligt återhållsam svensk kommentar:

vi har äntligen nått ett delmål!


 

gärna med olika flickor, men han har inte fast sällskap?!?


1985 nr.13

herreys turnerar på färöarna.

1984 nr.26

herreys är på fest.

1985 nr.19

herreys är på turné

 

ja ni fattar…

 

en annan grej som åtminstone jag tycker är

svårare att fatta, är varför okej envisas med

att trycka ny eller nya på framsidan av alla sina

nummer. att varje nytt nummer är just nytt, borde

man väl inte behöva påpeka?

inte blir det heller enklare att hålla isär gamla och

nya nummer, då det står ny även på gamla nummer?

 

-------------- 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0