sketstropp


dessa telefonsäljare, jag säger då det.

 

blev just för andra gången uppringd av en

säljare på ett av alla dessa företag som vill

göra pengar på att hjälpa andra företag att

annonsera via google adwords.

 

han fick samma svar som sist: att jag inte

har tid att prata om det för tillfället.

då vill han istället boka in en tid då vi kan

prata om hans braiga idé.

jag informerar honom om läget, och ber

honom återkomma i vecka sex.

 

han står på sig och vill boka in en tid.

jag upprepar det faktum att jag har mycket

att göra, och inte kan boka in en tid i nuläget.

då fäller han den, kommentaren som gör att

jag aldrig kommer att göra en enda affär med

honom eller den tattarfirma han företräder:

- du är inte ensam om att ha mycket att göra.

men jag får väl försöka hinna med att återkomma.

 

- ja du, gör inte allt för stora ansträngningar

om tiden är knapp. det är väl du som försöker

sälja på mig något – och inte tvärtom?

 

klick

-------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0