bror duktig


å vad alla är så djävla duktiga.

igår ställde man frågan till ”vanligt” folk i p1:

- är det okej att ta en kvarts tupplur på arbetstid,

om det gör dig effektivare?

vad tror ni folk svarade?

 

- oj oj oj, vad är det för jobb som man kan ta en

kvarts extra rast. själv är jag glad ifall jag hinner

med en femminuters lunch.

- sova kan man göra på natten.

- i min bransch finns det inte en minut över

till annat än arbete.

 

BULLSHIT

 

jag skulle kunna räkna upp tusen yrken, där det

minsann inte jobbas oavbrutet i åtta timmar.

arbetsplatser där det finns mer än

en kvart att tryna på.

 

men det är egentligen inte sakfrågan som upprör mig.

det är redigpelle-attityden.

 

frågar man folk om vilket deras favoritprogram på tv är?

så svarar 8 av 10 att de sällan har tid eller lust att se på tv.

SKITSNACK

det är bara kolla alla mätningar som görs angående tv-tittade.

var gömmer sig alla dessa miljoner tittare?

 

frågar man människor om deras matvanor, så får man

veta att alla äter och köper ekologiska grönsaker.

de är noga med ursprung och innehåll.

 

JAHA?

vem är det då som mölar i sig tonvis av chips,

läsk och gorbys piroger?

vem köper alla hel och halvfabrikat och

frukostflingor gjorda av socker?

 

vem försöker dom lura?

------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0