lotto-åkes bror


"jag tror faktiskt inte att man blir lyckligare av pengar"

"man skulle ju inte vilja vinna sådär onormalt mycket pengar"

"vad skulle man hitta på, man kan ju inte sluta jobba"

"hörde att han som vann 50 miljoner mår skitdåligt nu"


ovanstående kommentarer är inte alls ovanliga. sällan är

människor så kreativa som när det gäller att övertyga sig

själva om att mycket pengar inte gör dem lyckligare.


känner du dig träffad av ovanstående och lyckas pricka

in drömvinsten på lördag, så skall du veta att jag står med

öppna armar och tar han om dina problem (läs pengar).


jag är nämligen övertygad om att pengar löser många

problem och att jag skulle komma på hundratals vis att

använda dem.

ifall jag skulle sluta jobba?

självklart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0