funderar på att flytta... på grannen.



grannar, det är ett djävla folk.

har under min boendekarriär aldrig haft

en granne som fallit mig på läppen.

då har jag ändå avverkat en hel del adresser

och följaktligen också ett stort antal grannar.

men det verkar vara stört omöjligt att bosätta

sig någonstans utan att omringas av

gnällkärringar, besserwissrar och fullblodspervon.

jag menar, vad har en helyllegrabb som jag gjort för ont?


en granntant, som verkligen inte var någon grann tant, anklagade

mig för att ha stoppat torktumlarludd i hennes brevlåda.

nåväl filtret var skinande rent, precis som hon önskat

med sin gnälliga lapp i tvättstugan.


en annan granne påstod att jag kastat tomglas

i tidningsåtervinningen. detta hade han sett genom

sitt fönster på tredje våning.

fan skulle han stå där och glo för? gå å lägg dig!


en tredje granne blev sur för att jag tagit

hans parkeringsplats. oj oj oj, vad han hade besvärligt att

släpa matkassarna och rullatorn några kvarter extra.

så köp inte en massa onödigt då!


nä, grannar ger jag inte mycket för.


- - - - - - - - - - - - - -  - -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0