vem har frågat mig?


skvallerjournalistik, kändishat och elaka kommentarer.

det är mycket snack om varför vissa kändisar måste

utstå så mycket spott och spe?

delvis är förklaringen enkel. vissa av dessa kändisar

exponerar sin nuna och sina åsikter överallt i tid och otid.

de är inte bara kändisar – utan kändisar med en åsikt

(eller möjligen människor med en åsikt som därför blivit kändisar).

om dem får man tycka illa.

några personliga favoriter att ogilla:

linda skugge, anders timell och maria abrahamsson.

 

sedan finns det en grupp kändisar som vi tycks älska

att hata, nästan helt utan anledning. vi bara retar oss

på dem - helt utan grund.

några personliga favvos, som jag inte tycker om:

noomi rapace och hennes apa (ola), susanne ljungskog

och monica dominique.*

 

men så finns det en annan lite gulligare grupp av kändisar,

som gått från hatobjekt till antihjältar. kändisar som vi

aktivt gillar, därför att vi förväntas avsky dem.

även här har jag några favoriter:

gustav madelmann**, kristna lugn och torsten flink.

 

* fatta att jag sedan barnsben aktivt hatat denna kvinna.

och jag kan inte bjuda på ett enda argument varför. vem fan

bryr sig om monica dominique, eller vad jag tycker om henne?

 

** trädgårdsmästaren i trädgårdsfredag. en könlös kuf som

verkar bära på såväl en diagnos som ett tungt missbruk.

och jag tycker att han är kanon.



--------- --------- -------- ---------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0