äldste brodern taube


den pippande plastikkirurgen fick fyra år i buren.

så går det när man låter huvudet å röva byta plats.

ett ingrepp han mycket väl kan ha gjort på egen hand.


likt en dålig färs.

nu rasar försäljningen av köttfärs,

som ica-stig rasade över.


det var tydligen någon snubbe som planka in på nobelmiddagen.

han tar väl ändå priset?


lyssnade ett slag på debatten från riksdagen, den sänds ju

som bekant på tv dagarna i enda.

bäst som jag satt där och åhörde, kom på mig själv att tänka

på sånt där grönt slime, som fanns att köpa i leksaksaffären

då jag var liten. man tog upp det ur burken, gegga lite med

det i händerna. sedan lade man tillbaks det i den lilla plastburken,

satte på locket och ställde det åter i hyllan.

är det vad de folkvalda vill att jag skall sitta och tänka på, när de

diskuterar arbetslöshet och miljöfrågor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0