filmtajm


 

idag skriver jag direkt från hjärtat, det kalla känslolösa organ som placerats i min bröstkorg.

 

kan börja med att recensera två filmer jag sett på dvd.

lonely hearts med tjockisdansens fader, john travolta i huvudrollen. rullen handlar om två stycken som mördar folk, vilket var olagligt i usa på den tiden. john jagar och de flyr, och ibland blir det riktigt läskigt. salma hayek, som spelar en av skurkarna, är läskigast av alla.

betyg: 3 tigrar

 

blood diamond med babyface diCaprio i huvudrollen. det alster handlar om ganska mycket. men är främst en attack på västvärldens handel med billiga stenar från bland annat sierra leone.

och oj vad det ofta är spännande, och lite läskigt. en dör på slutet.

betyg: 3 å en halv tiger

 

skulle också vilja hinta om en annan film, this is england. som jag tror är ruskigt bra.

kom ihåg var du läste det först, förutsatt att det var här som du läste det först.

 

annat viktigt.

tour de france, etapp 14 nu på söndag. blir en riktigt ruggig cykeltur.

grillsäsongen är här, igen. det går alltså bra att grilla nu.

 

nu orkar jag inte larva mig mer. ajö

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0