lördagsöppet på vardagar


cancersjuka alex fick besök av idol-danny,

som om han inte lider tillräckligt.


varför skall det hela tiden hymlas?

ericssons koncernchef påstår att man måste kicka 2300

personer trots att man räknar med en tillväxt på 6-7% per år,

under den närmaste tiden. att man samtidigt delar ut stora

aktievinster spelar mindre roll, påstår man också.

men tala i klarspråk.

som koncernchef har du tre uppgifter. maximera vinsten,

minimera kostnaderna och gör aktieägarna nöjda.

stora företag har inget samhällsansvar, om det

kan man tycka vad man vill.


- mamma, mamma, de andra barnen retar mig för att jag har så stort huvud!

- äsch, vad är det för trams, lyssna inte på dem. kan du inte istället gå till

affären åt mig, så tänker du på något annat.

- javisst det kan jag göra, vad skall jag köpa?

- 4 liter mjölk, 2 kg mjöl, ett tjog ägg, 1/2 kg kaffe och

en limpa bröd. här har du pengar.

- men mamma jag har ingen påse, i vad skall jag bära maten?

- ta det i mössan.

Kommentarer
Postat av: anders svensson(elfsborgs gif)

ang. ericson
nu e du nästan lika kokt som den ministern som efter att dom senast sparkade folk uppmanade hela
sverige att köpa nokiatelefoner, tur att hon va politiker, då gör alla tvärtom, å du, var fan sitter punkt, det börjar bli lång mening å jag e bakis. där va den

2008-02-09 @ 10:32:30
Postat av: fölet

du skall veta att jag önskar jag förstod vad du menar.

2008-02-09 @ 11:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0