i stora lass


bara för att ni skall få ett hum om hur djävla

jobbig jag kan vara, så kommer här ett utdrag

från min mail-konversation med hemglass.

upprinnelsen är att min lille vän köpte en låda glass

för sjuttio spänn. innehållet bestod i 45 glassar.


till hemglass

jag vill bara hälsa att ni kan ta era "spookis"

och ert företag och köra upp det någonstans

där solen inte skiner.
djävla blufföretag som tar nästan två spänn,

för en glass som inte är större än en fingerborg.


hej,
tack för du kontaktade oss.
vi beklagar att du köpt en produkt som inte

uppfyller dina krav på kvalitet. återkom gärna

med en kodmärkning på din förpackning.
vi kommer att informera vår kvalitetsavdelning

om din reklamation.

vänligen hemglass


till hemglas

nu tror jag knappast att det handlar om något

fabrikationsfel. glassarna är helt enkelt så djävla

löjligt små. istället tycker jag, att ni på era bilar kan skriva:

OBS! fruktansvärt liten isglass, låt dig inte luras av antalet.
någon kod hittar jag inte, kanske är den

lika liten som glassarna?


hej igen!
om vi ska kunna framföra din reklamation vidare till

vår fabrik, så behöver vi en produktionskod samt en

produktionstid som ska stå på ytterförpackningen.
obs! ej streckkoden
med vänlig hälsning!


till hemglass

vad är det ni inte fattar? min poäng är att ni

tillverkar fånigt små glassar och gömmer dem i kartonger.

eller menar ni på fullt allvar, att jag lyckats komma över

ett exemplar med mindre glassar än brukligt? knappast.

ni säljer miniatyrglassar för nästan två spänn styck.

rena glassrånet, fast på pinne.



sen blev det tyst. fattar ni hur jag orkar?

ve och fasa den dag jag blir pensionär.

djävlas aldrig med mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0