min bror och jag...


jabbadabbadoo

så var det dags för filmrecensioner.

kanske är det inte de allra hetaste rullarna jag tar mig ann.

men eftersom det är så djäkla ofräscht att se film på bio,

så får man ju vänta till dvd-släppet. om man nu inte väljer

att nörd-ladda-ned filmer från det världsomspännande

datornätet, vilket för övrigt är strängt förbjudet.


there will be blood

asbra. hela filmen är sådär, om det nu bara vore höst så

att jag fick kura ner mig i soffan och bara slukas av en

riktigt skön berättelse, bra. daniel day-lewis är briljant.

så snackar han tuff också.

den får fyra filet mignon av fem möjliga.


no country for old man

näpp. den var inte alls sådär bra som kreti och pleti anser.

lite för mycket pastisch på "snyggt-filmat-brutalt-våld-filmer".

sen tycktes filmen sakna manus. kalla mig gärna gammalmodig,

men jag vill att filmer skall innehålla någon form av, kanske

inte moral eller sensmoral, men åtminstone sens.

filmen får två teskedsgummor av fem möjliga.


trevlig helg.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Ha en bra dag!

kolla gärna in min blogg ;)

2008-07-11 @ 14:15:21
URL: http://livetenligtjessicaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0