nästan som på riktigt


i kofferten på min bil ligger det en liten sopkvast.

jag har själv köpt och lagt dit den.

bredvid ligger ett par handskar av billigare modell.

dom har jag också köpt.

orsaken till att dessa prylar ligger där i det mörka bagageutrymmet,

är att jag enkelt skall kunna sopa bort eventuell snö som hamnat på

min bil. handskarna hjälper mig att hålla värmen.

först då bilens fönster är fria från snö, plockar jag  fram min  isskrapa.

fattar ni inte? så djävla gubbigt!

för bara något år sedan hade jag förmodligen, stelfrusen om fingrarna,

skrapat vindrutan med mitt visakort.


funderar på att skaffa rattmuff och en ny vägatlas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0