vad fan gapar du om?


jag är sannerligen inte speciellt slängd på politiken i usa.

men visst får man en känsla av att svensk media förenklar debatten något?

jag menar är demokraterna rakt igenom goda och republikanerna onda taskmörtar?

i så fall kan det inte vara speciellt svårt att förutspå valresultatet.

själv tror att obama tar sig vidare från andra chansen, men att mcCain vinner finalen.


jag avskyr att hålla med andra människor om deras åsikter.

trots detta måste jag hålla med fårskocken om tobbes storhet.

en annan del av köping, hade inte varit någonting utan tobbe.


det andra kallar en utskällning, kan tobbe göra men en apelsin.


efter att ha stått, suttit och legat sjuk en vecka, så har jag nu startat

krig mot 2waytraffic. det är företaget bakom de halvkriminella och

intelligensbefriade ordprogrammen som sänd i tv på förmiddagarna.

i brist på något att se på, så har jag kollat tre-fyra avsnitt av bland

annat ett program som heter capish.

efter att ha blivit så rasade att febern gick upp med två grader, så bestämde

jag mig för att ta kontakt med upphovsmännen till detta lurendrejeri.

så snart jag fått mina svar från bengt almqvist, vd på 2waytraffic, så kommer

jag här att redovisa allt skit jag lyckats gräva fram.

Kommentarer
Postat av: gula guben

Jag ringer inte själv till dom där programmen, men jag ställer mig väldigt skeptisk till program-idéen.

Dels är det inte något "Frågesports/Kunskapsprogram".
Utan ett rent lotteri om man ska komma fram eller inte.
Tror knappast att dom har tillstånd ifrån Lotteriinspektionen.

Jag kollade härom natten när jag zappade in "Nattliv" på TV4.

Ett djur på 4 bokstäver!
Det rullade samtidigt en text högst upp i rutan att man inte skulle svara: Häst, Hund, Katt eller Sork.

Rätt svar visade sig vara KUSE!

Jag som trodde Kuse var ett slangord för just HÄST!

Förstår faktiskt inte hur TV3, TV4, TV6 mfl. Kan sända sånna oseriösa program.

2008-03-12 @ 11:08:02
Postat av: Hans Ericsson

Det som är kul med dessa programmen är att dom tjatar så mycket om att man kan vinna 100k, 200k, 500k och så vidare. Men när någon väl kommer fram så måste dom lyckas välja ut 3 symboler som ligger dolda bakom cirka 20 rutor, vilket är ganska liten sannolikhet att man gör: 1/20^3 = 0,05^3 = 0,000125. Alltså 0,00125 % chans

2008-03-12 @ 11:14:51
Postat av: bengt almqvist, vd på 2waytraffic

För att rätta dig lite så blir faktiskt sannolikheten 3/20 * 2/19 * 1/18 vilket blir ~0,088% vilket blev... inte så mycket bättre

2008-03-12 @ 11:19:34
Postat av: Oswald Pohl

Tyska versionen är bra mycket seriösare
http://www.youtube.com/watch?v=ICXww9D3Kds&feature=related

2008-03-12 @ 11:27:39
Postat av: potatismos

http://buzz.bazooka.se/

2008-03-12 @ 17:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0