namnförtydligande


vår son heter zlatan i tredje namn.

det finns de många som har åsikter om.

vilket jag kan köpa, ifall det inte varit för deras

korkade och smått obehagliga argument emot.

om någon sagt att de tycker att det är lite fånigt

att döpa sin son efter sin idol, kunde jag svalt

det och konstaterat att jag är lite fånig.


men istället verkar människor i vår omgivning ogilla

det faktum att namnet inte är fornnordiskt svenskt.

eller så tycker de att zlatan (då avser de fotbollsspelaren)

är en överskattad diva.

"räkna med att han blir mobbad som äldre",

var det någon som siade.


2007 så var det 1166 pojkar som döptes till william.

hur ofta tror ni de pojkarna kommer att bli attackerade

för sitt namn, då de mönstrar på första klass.


"- du din snoris. den där william shakespeare

ger jag inte mycket för. danskvänlig texttjuv

med dyslexi ifall du frågar mig. dina föräldrar verkar

ju vara helt rökta då det kommer till 1500-talets dramatiker."

- - - - - -


Kommentarer
Postat av: R

Det var för ett år sedan. Har skrivit en hel krönika om det i Sportmagasinet.

2008-11-19 @ 16:21:01
Postat av: fölet

då var jag tvåa på bollen, ber om ursäkt för detta.

2008-11-19 @ 16:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0