håll avståndet


som jag ser det. finns det bara några få vis

att kommentera en blogg utan att det blir pinsamt.

- man kan berömma bloggen.

- man kan såga bloggen.

- man kan påpeka sakfel.

- man kan fråga om råd och svar.


jag läser ugglas blogg regelbundet.

ibland roar jag mig med att läsa inskickade

korkade inlägg.

bakom  kommentarerna, döljer sig stalkers

som tror sig vara magnus bästa vänner.

tonen är personlig för att inte säga privat.

lite i den här stilen:

 "vet hur du känner magnus. själv hade jag

samma problem för någon månad sedan.

men ifall du tänker som såhär..."


håll med om att det är obehagligt.

som svensk avskyr man när okända dårar

försöker skapa omotiverad kontakt.


en blogg brukar jag kommentera, ekwalls.

tror ni jag berömmer eller frågar om råd?


---------- ----- --------  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0