kuppdramachock rasar


ernst kirchsteiger chockad efter blodigt drama

läser jag på expressens framsida.

naturligtvis inser jag att det handlar om en överdrift,

men kan ändå inte hindras att baxna då jag förstår

vad rubriken syftar på.


offret i det blodiga dramat är gottfrid, ernst

nio och ett halvt åriga katt.

som i somras attackerades av en duvhök och därefter

blödde från ena örat.


att gottfrid skulle attackeras av en duvhök, var det

sista ernst skulle kunna tänka sig. läser jag i samma

eminenta tidning.


vilket betyder att, ifall ernst skulle bli kidnappad av

gulblårandiga marsianer som sedan våldtog honom bakom

drottningholms slott ivrigt påhejade av wartas a-lag i handboll.

så skulle han ändå kunnat tänka sig det, före att hans katt

blir attackerad av en rovfågel på landet.


där till kan man läsa att gottfrid inte bara är en katt,

utan även "en grym stämningsspridare."

som avslutning har ernst en varning till alla kattägare:

- man kan aldrig vara säker på vad som kommer uppifrån.


här kommer min varning till ernst och thersese (som skrivigt artikeln):

- man kan aldrig vara säker på vad som kommer

ur arslet och hamnar i era brevlådor.


---------- ----- --------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0