märk hur vår skugga


när jag känner mig nere. brukar jag

för en stund tänka på den frisyr,

vilken morgan alling bär i arn.

det hjälper, jag lovar.


i uddevalla är det någon som

stoppar ståltråd i korvar.

lägger dem på gatan i förhoppningen

att en hund skall äta upp dem.

en före detta tax, fungerar

numera som piprensare.


häromdagen kunde man på dn:s hemsida

chatta med jonglör johan welton.

han fick typ 85 frågor.

själv kan jag inte komma på en

enda fråga att ställa till en jonglör.

jo kanske den här:

- när du kastat upp en boll i luften, hinner du då

slappna av och fundera ett slag. innan det är dags

att fånga en av de bollar som är på väg ner?


men nu är chatten avslutad, och jag får leva i ovisshet.


---------- ----- --------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0