röd avgång


funderar på ifall jag inte borde demonstrera

ett slag imorgon. det finns ju så mycket som

upprör mig.

fast att haka på det traditionella tåget och kräva

sex timmars arbetsdag, lika lön oavsett kön eller

sänkt a-kasse avgift, är inget alternativ.

skall jag demonstrerar, så får det bli på egen hand.


har redan börjat snickra lite på egna plakat.

på ämnet: mer pengar till sjukvården och begränsa

urbefolkningen, så har jag diktat följade:



tänk om vi köa för vård slapp

då behövdes det ingen lapp


vem hjälper den sjuke och lame?

ja, inte är det en same



sådär ja, nu gäller det bara att leta fram

ett par fotriktiga skor, flanellskjorta och
en kånken-ryggsäck.


upp till kamp emot kvalen, sista striden...


- - - - - - - - -- - - - - - - - -- - -- -- - -- -- - - -- - - -


Kommentarer
Postat av: Silo

Hello Baby....

Blev det nån´demonstration i helgen??? Hoppas det i så fall va någon som lyssnade på dig. För här var et inte överfullt med kommentarer.

Fast lite kul är det att läsa dina inlägg ändå :-)



Vi gillar dig som du är....

Silo-Crew

2009-05-04 @ 08:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0