dödahavsrullarna


gick igenom en såndäringa flyttlåda som

varit med om mer än en flytt utan att ha

blivit uppackad. där i fann jag min gamla

akustiska blogg. jag skrev nämligen ned

knepiga tankar och finurliga funderingar redan

för flera år sedan, fast då på papper.

(undra ifall min son kommer att uppleva papper

lika exotiskt som vi idag talar om papyrus?)


åter till min cellulosa-blogg. vi snackar historiskt

dokument, med vissa tankar skrivna redan 1985.

bland alla papper finner jag något som måste varit

tänkt som ett förord, såhär står det:

allt det här jag skriver skall en dag bli en bok. och ifall

ingen annan läser den, så får jag väl göra det själv.


jag har som hastigast gått igenom högen av papper

och funnit att det mesta är skit uppblandat med

riktiga lågvattenmärken. men även ett och annat guldkorn.

då dessa noteringar aldrig kommer att tryckas i någon bok,

så har jag bestämt mig för att lägga ut delar av vad jag skrivigt,

här på bloggen. ni som läser bör ha i åtanke att flera av texterna

är skrivna av en ung och ganska barnslig grabb, därför tänker

jag inte heller censurera mig själv.


här kommer ännu ett exempel, sen får det var nog för idag:

jag vill vara gjord av lera,

så när jag är ensam

kan jag modulera om mig, till flera.


- - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - --


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0