fel fokus


vet inte varför jag stör mig på det?

det kanske finns ett obegränsat intresse

ute bland folket i de röda stugorna.


via min kabel får jag 24 kanaler till min tv.

när jag igår kväll satte mig ned för en

stunds avslappnade zappande, kunde jag

snart konstatera att sex av dessa kanaler

direktsände obamas installation i vita huset.


vi snackar ceremoni nu. ett spektakel som inte

fyller någon jättestor politisk funktion, mer än

att obama svär presidenteden.


men visst fanns det dem som igår följde

högtidligheten med "stort" intresse.

nyhets-snobbarna.

ni vet den där skaran människor som enbart

tittar på nyheterna, för att sedan kunna

skrävla om hur djävla insatta de är.

"- jag missade inte en minut av obamas tal,

och blev verkligen jättegripen."


yeah sure.


"- det kändes enda ner i soffstoppningen vilken

historisk dag det var igår."


denna grupp nyhetsproffs har full koll på vilka
nyheter som man "bör se".
däremot har de sämre koll på vad de
egentligen handlade om.


hoppas att dessa människor kommit över chocken,

att det idag är en helt vanlig vardag igen.


_____________________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0