old man river


och nu över till sporten.

fjälliga gamla gubbar, vilka behandlas som om de

vore fabergéägg. är vad jag retar mig på just nu.


först henke "naaj iller jou" larsson. som under

flera månader gett fullkomligt fan i att träna fotboll,

eftersom han inte har lust.

"nej jag springer mycket hellre här, och spelar

tupperware-bandy med de andra korkskallarna".

allt medan en seriös och hårdsatsande allsvensk

fotbollsklubb vill veta ifall han vill ingå i truppen eller ej.

men henkes loja svar är som vanligt:

"- jag får se vad jag känner för. det är bara

jag som kan bestämma det."

(vilket han inte alls verkar kunna, den velige fan.

han om någon skulle behöva en rådgivare, en som

inte svara nejau på alla frågor.)


sen har vi peter foppa forsberg. mannen som gjort

fler comebacker än en sliten bumerang.

just nu befinner han sig i örnsköldsvik och testar

han hur vida foten håller. varför känner jag igen detta?

"- det känns ganska bra, fast ändå inte, men man hoppas ju."

jag får sådan lust att skaka om den orakade

lappen och vråla i hans hårbeklädda öra:

- lägg av! det är helt okej att sluta! så lägg av!

samtidigt sitter bengt-åke "utan hals" gustafsson och på allvar

funderar ifall han skall ta ut forsberg i tre kronor!?!


det är ju syns att snoddas är död. annars vore

han given i vilket bandylag som helst.


- - - -- -- - -- - - - - - - -- - -- -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0